Disclaimer

Blog ini merupakan BLOG RASMI KELAB KEPIMPINAN AL-WAHIDA PAHANG dan tidak dipunyai oleh individu. segala maklumat didalam blog ini adalah hak cipta terpelihara melainkan yang diambil dari blog lain, akan dikredit kepada pemilik blog. Maklumat didalam blog ini boleh diambil dan disebarkan dengan syarat ianya disertakan dengan alamat blog untuk rujukan. Sebarang maklumat yang hendak dikongsi boleh emailkan kepada kelabkepimpinan_alwahidapahang@yahoo.com dan artikel akan dikredit atas nama anda.
Sebarang teguran adalah dialu-alukan.
Harap maklum.

Follower

Monday, August 17, 2009

Salam Ramadhan Dari Kami Warga KKAP

Kini Ramadhan tiba lagi. Begitu pantas masa berlalu tanpa kita sedari kita akan bertemu Ramadhan semula. Alhamdulillah...rahmat Allah datang lagi.

Apakah persiapan kita menghadapi Ramadhan? Sibuk menyiapkan baju raya? Kuih raya? Bagaimana dengan tadarus Al-Qur'an dan Solat Sunat Tarawikh kita? Kebiasaannya Ramadhan hanya meriah pada minggu pertama. Ini dapat dilihat dengan jelas, kebiasaannya surau yang tak pernah dilimpahi manusia mula dibanjiri sehingga tidak muat saf untuk jemaah. Lebih-lebih lagi pada awal Ramadhan. Umat Islam sangat gembira menyambutnya.

Namun menjelang pertengahan Ramadhan, jemaah mulai susut saf demi saf. Menjelang akhir Ramadhan, hanya tinggal imam dan bilal yang menutup tirai Ramadhan. Berbeza sekali dengan umat Islam di zaman Rasulullah dan para sahabat. Di akhir Ramadhanlah mereka mula memanjangkan tahajjud, kerana di akhir Ramadhanlah terdapat maghfirah, keampunan Allah. Allah menjanjikan malam Al-Qadr, yang tidak diberi pada umat lain selain Umat Muhammad. Malam yang lebih baik dari seribu bulan.

Kami dari warga KKAP mengucapkan Selamat menyambut Ramadhan Almubarak, semoga Ramadhan kali ini membuka lembaran baru dalam hidup kita bersama HPA.

"Selamat berpuasa, selamat bersahur, selamat bertarawikh, selamat bertadarus dan selamat menjalani tarbiyah Ramadhan".

Mudah-mudahan kita tergolong dalam golongan yang beruntung, Amin...

"Ya Allah, kami memohon berilah kami kekuatan untuk beribadat kepadaMu dalam Ramadhan ini. Kuatkanlah tulang belakang kami agar kami mampu bertahajjud kepadaMu..."

No comments:

Post a Comment