Disclaimer

Blog ini merupakan BLOG RASMI KELAB KEPIMPINAN AL-WAHIDA PAHANG dan tidak dipunyai oleh individu. segala maklumat didalam blog ini adalah hak cipta terpelihara melainkan yang diambil dari blog lain, akan dikredit kepada pemilik blog. Maklumat didalam blog ini boleh diambil dan disebarkan dengan syarat ianya disertakan dengan alamat blog untuk rujukan. Sebarang maklumat yang hendak dikongsi boleh emailkan kepada kelabkepimpinan_alwahidapahang@yahoo.com dan artikel akan dikredit atas nama anda.
Sebarang teguran adalah dialu-alukan.
Harap maklum.

Follower

Tuesday, August 18, 2009

Adakah Ramadhan kali ini lebih baik dari Ramadhan yang lepas????

Assalamualaikum ya akhi wa ukhti.Rindu sungguh hati ini bila menyebut tentang Ramadhan.Lebih-lebih lagi tinggal berapa hari sahaja lagi nak sambut Ramadhan.Topik ini mungkin tidak suka untuk dibicarakan kerana bulan Ramadhan ini dianggap menyusahkan.Tetapi tidak bagi orang yang menghayati apa itu Ramadhan dan orang yang benar-benar ingin mendekatkan diri kepada Allah.

Manusia adalah sebaik-baik manusia yang diciptakan oleh Allah s.w.t. Kita dihidupkan adalah untuk beramal ibadah kepadanya.Jadi peluang yang datang ini kita rebutlah sama-sama kerana Ramadhan hanya datang sekali setahun sahaja.

Bulan lain mungkin kita tidak sempat untuk beribadah dengan penuh khusyuk disebabkan urusan duniawi yang tidak pernah habis.Rebutlah peluang keemasan ini dengan amal ibadah dan ketaqwaan kepada Allah.

Ingatlah!!!!

Sesungguhnya Allah Taala itu Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani.Dalam kesempatan ini teringin untuk saya berkongsi hadis tentang bulan Ramadhan.Sabda Rasullulah s.a.w:"Ketahuilah bahawa malam-malam Ramadhan itu terbahagi kepada tiga,10 malam yang pertama merupakan rahmat,10 malam pertengahan adalah keampunan,dan 10 malam terakhir itu pula pembebasan dari api neraka(nau'zubillah... mohon dijauhkan dari api neraka)

Salam Mubarak dari PL MUS'AB B.MD YUSOF

No comments:

Post a Comment