Disclaimer

Blog ini merupakan BLOG RASMI KELAB KEPIMPINAN AL-WAHIDA PAHANG dan tidak dipunyai oleh individu. segala maklumat didalam blog ini adalah hak cipta terpelihara melainkan yang diambil dari blog lain, akan dikredit kepada pemilik blog. Maklumat didalam blog ini boleh diambil dan disebarkan dengan syarat ianya disertakan dengan alamat blog untuk rujukan. Sebarang maklumat yang hendak dikongsi boleh emailkan kepada kelabkepimpinan_alwahidapahang@yahoo.com dan artikel akan dikredit atas nama anda.
Sebarang teguran adalah dialu-alukan.
Harap maklum.

Follower

Wednesday, August 12, 2009

emel Pilihan-Apakah Nasib Peniaga Bumiputra

masalam_letter.jpg
masalam1.jpg
en_don.jpg
en_don_2.jpg
en_don_3.jpg
en_don_4.jpg
en_don_5.jpg


Apakah nasib peniaga Bumiputra???

Mari kita renungkan nasib yang menimpa peniaga bumiputra menjelang Ramadhan!

Diskriminasi berterusan ke atas peniaga bumiputra, dahulu kejadian ini pernah berlaku di Negeri Kelantan kini telah “merebak” ke Negeri Selangor!

Apakah masalah ini tidak boleh di bendung oleh pihak berkuasa?? Apa yang berlaku di Plaza Masalam, Selangor ini begitu mengguris hati peniaga bumiputra. Mereka tidak dibenarkan lagi berniaga di sana. Berbagai cara digunakan bagi menghalang perniagaan diteruskan, mereka telah meletakkan pokok-pokok bunga berhampiran dengan tempat perniagaan tersebut!

Adalah difahamkan premis ini dihalang dari menjalankan perniagaan kerana mengganggu kawasan pejalan kaki. Menurut pemilik premis, tapi ini cuma alasan dangkal yang diberikan oleh pihak pengurusan bangunan.

Adalah diharapkan Kerajaan Negeri Selangor memberi perhatian yang serius menangani masalah peniaga-peniaga bumiputra di Negeri Selangor ini.

Mereka mestilah mendahulukan rakyat Negeri Selangor, bukannya mengikut telunjuk pihak pengurusan bangunan yang dipercayai “pihak asing” dan begitu sombong dengan mengatakan kepada pemilik premis, “you can make any report, anywhere, we don’t care” .

Apakah Kerajaan Negeri Selangor mengamalkan pepatah, kera dihutan disusukan, anak dirumah mati kelaparan. Atau adakah unsur-unsur RASUAH terdapat disini??

Ini adalah disebabkan menurut pemilik premis, beliau adalah pesaing kepada satu premis yang lain. Adakah “sesiapa telah menerima sesuatu” dari seseorang?


Friday 31 July 2009 - 16:58:43
sumber: web rasmi PPIM

No comments:

Post a Comment