Disclaimer

Blog ini merupakan BLOG RASMI KELAB KEPIMPINAN AL-WAHIDA PAHANG dan tidak dipunyai oleh individu. segala maklumat didalam blog ini adalah hak cipta terpelihara melainkan yang diambil dari blog lain, akan dikredit kepada pemilik blog. Maklumat didalam blog ini boleh diambil dan disebarkan dengan syarat ianya disertakan dengan alamat blog untuk rujukan. Sebarang maklumat yang hendak dikongsi boleh emailkan kepada kelabkepimpinan_alwahidapahang@yahoo.com dan artikel akan dikredit atas nama anda.
Sebarang teguran adalah dialu-alukan.
Harap maklum.

Follower

Sunday, August 23, 2009

ahlan wasahlan yaa Ramadhan




Alhamdulillah, kini ramadhan tiba lagi menjenguk kita..sesungguhnya Allah mndatangkan bulan ini utk memberi pluang kpd kita utk merebut seberapa byk pahala dan mmbaiki diri serta amalan kita..

insya Allah, bulan ramadhan ni sama2lah kita perbykkan amalan. solat tahajud,brsahur, tadarus al-qur'an, solat terawikh dan lain2 amalan sunat eloklah kita prbykkan. kerna ssungguhnya setiap amalan sunat di bulan ramadhan pahala yg kita dpt sama spt pahala amln wajib di bulan2 lain.. subhanallah, mudahnya nk dpt byk pahala..

bagi kluarga kami, apabila tiba ramadhan kami akan brlumba2 mmperbykkan bacaan tadarus al-qur'an. biasanya 1 juzuk sehari. alhamdulillah, satu al-qur'an dpt dihabiskn dlm masa sebulan berpuasa.

semoga kita terus beristiqomah dgn setiap amalan kita,sabda nabi s.a.w.:sebaik2 amalan ialah yg sdikit tetapi dilakukan berterusan....

selamat mnyambut bulan yg penuh keberkatan ni. insya Allah..
salam ukhuwah..

No comments:

Post a Comment