Disclaimer

Blog ini merupakan BLOG RASMI KELAB KEPIMPINAN AL-WAHIDA PAHANG dan tidak dipunyai oleh individu. segala maklumat didalam blog ini adalah hak cipta terpelihara melainkan yang diambil dari blog lain, akan dikredit kepada pemilik blog. Maklumat didalam blog ini boleh diambil dan disebarkan dengan syarat ianya disertakan dengan alamat blog untuk rujukan. Sebarang maklumat yang hendak dikongsi boleh emailkan kepada kelabkepimpinan_alwahidapahang@yahoo.com dan artikel akan dikredit atas nama anda.
Sebarang teguran adalah dialu-alukan.
Harap maklum.

Follower

Monday, August 31, 2009

Mengapa HPA?


Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Mengapa perlu bersama-sama HPA? menggunakan produk HPA, mencari rezeki melalui HPA dan bersama-sama menyebarkan berita-berita berkaitan HPA?

Anda pasti tertanya-tanya mengapa ada sesetengah pihak yang terlalu sibuk mewar-warkan perjuangan HPA ni dan ada juga yang memandang HPA hanyalah salah satu syarikat MLM yang mencari peluang memerangkap pengguna seperti MLM lain yang diterajui oleh peniaga-peniaga bukan Islam dan Yahudi.

HPA merupakan singkatan kepada Herba Penawar Al-wahida yang diterajui oleh Tn. Hj Ismail bin Ahmad, seorang pakar herba yang banyak belajar dan mengkaji tentang HPA. Beliau merupakan generasi ke-3 dalam keluarganya yang menguasai bidang herba.


SEJARAH AWAL PENUBUHAN

Pada peringkat awal, HPA ditubuhkan dengan nama perubatan tradisional al-wahida pada tahun 1986 dan belum memasuki Multi level marketing. Walau bagimanapun, atas dasar memperjuangkan produk halal, syarikat ini dinamakan Herba Penawar Al-wahida pada tahun 1996 dan memasuki pasaran Multi Level Marketing pada tahun 1997. Tujuan utama penubuhan dan pemasaran melalui MLM adalah tidak lain dan tidak bukan untuk memperjuangkan produk halal dan menyediakan alternatif makanan yang halal kepada umat Islam memandangkan pemakanan memberi pengaruh yang sangat kuat kepada amal ibadah dan pembentukan hati yang bersih. Hati, seketul daging dalam tubuh kita dimana letaknya iman dan nafsu. kalau daging yang terbentuk daripada makanan yang haram atau syubhah, pastilah nafsu akan lebih dominan menguasai hati kita.

Memandangkan terlalu banyak makanan pada masa kini dikuasai oleh peniaga-peniaga bukan Islam dan seringkali masyarakat Islam terperangkap dengan makanan-makanan yang syubhah dan HARAM tanpa disedari, HPA memikul tanggungjawab untuk menyediakan makanan dari sumber yang dijamin HALAL dengan kajian terperinci oleh pengarah urusan sendiri.
Banyak contoh-contoh yang boleh dipaparkan disini. antaranya, ayam di pasaran yang sangat diragui status halal...bukan kerana ayam itu haram, tapi kerana makanan yang diberikan kepada ayam tersebut adalah HARAM,secara terang-terangan mengandungi serbuk tulang, enzim babi dan insulin yang disuntik kepada ayam juga HARAM. ayam diternak dengan cara yang ZALIM dan haiwan yang dizalimi adalah HARAM dimakan.



(RUJUK buku HALAL-HARAM C.A.P)


MENGAPA MELALUI MULTI-LEVEL-MARKETING?

Diambil dari model da'wah Rasulullah, bukan dari perniagaan MLM biasa yang diamalkan oleh syarikat bukan Islam, Yahudi dan Zionist.



Beberapa sebab HPA memilih langkah MLMS sebagai landasan da'wah produk halal ini:

1. Mengawal penipuan dalam barangan yang dikeluarkan.
2. membuka ruang dan peluang da'wah kepada semua-Fardhu kifayah
3. Mendapatkan keyakinan dari umat Islam-mudah menyampaikan dan memberitahu perkara sebenar disamping mengajak memperbaiki hubungan dengan Allah.
4. Mengurangkan perantara antara pengeluar dengan pengguna, dimana perantara akan menyebabkan banyak penyelewengan dan pemalsuan maklumat.


untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut, dan perkembangan semasa HPA, saya menyarankan agar sesiapa sahaja yang bergelar muslim agar bersama-sama memperjuangkan produk halal lagi barakah ini. Mulakan dengan mengikuti kursus Perkongsian Bijak Cemerlang (PBC) dimana ia merupakan pendedahan awal kepada ahli yang baru bersama-sama dalam perjuangan ini. Sahutlah peluang yang ditawarkan kepada anda!!!

-PRODUK HALAL TANGGUNGJAWAB BERSAMA UMAT ISLAM!!!-

No comments:

Post a Comment