Disclaimer

Blog ini merupakan BLOG RASMI KELAB KEPIMPINAN AL-WAHIDA PAHANG dan tidak dipunyai oleh individu. segala maklumat didalam blog ini adalah hak cipta terpelihara melainkan yang diambil dari blog lain, akan dikredit kepada pemilik blog. Maklumat didalam blog ini boleh diambil dan disebarkan dengan syarat ianya disertakan dengan alamat blog untuk rujukan. Sebarang maklumat yang hendak dikongsi boleh emailkan kepada kelabkepimpinan_alwahidapahang@yahoo.com dan artikel akan dikredit atas nama anda.
Sebarang teguran adalah dialu-alukan.
Harap maklum.

Follower

Friday, September 18, 2009

Eid Mubarak...



KELAB KEPIMPINAN ALWAHIDA PAHANG
mengucapkan selamat menyambut hariraya Aidilfitri kepada seluruh warga KKAP dan sahabat handai yang sama-sama memperjuangkan HPA walau dimana anda berada. Moga Aidilfitri disambut seadanya dan Ramadhan yang masih berbaki tidak dibiarkan berlalu kerana terlalu sibuk dengan persiapan raya.

Sedikit tazkirah Ramadhan dari HPA Training, IT & Multimedia

Moga memberi manfaat buat kita semua.


Ramadhan menjelma lagi, dan Alhamdulillah Allah mengizinkan kita melalui malam-malam terakhir Ramadhan kali ini. Diberi peluang kepada kita memanfaatkan sepuluh malam terakhir yang penuh rahmat, keampunan dan dijanjikan pembebasan dari api neraka. sudahkan kita membersihkan hati dari segala sifat dan sikap yang dibenci Allah? merendahkan diri dihadapan Yang Maha Esa, memohon keampunan dan bantuan dariNYA? Ya Allah, ramadhan berlalu lagi. Dan detik-detik fajar syawal menanti dipenghujung malam Ramadhan yang bakal pergi. bersujudlah, muhasabah diri kita, adakah kita telah bersedia menghadapi saat-saat bertemu Tuhan? sudahkah terampun segala dosa-dosa yang kita lakukan? termakbulkah segala permintaan dari hati yang berkarat disalut kenikmatan dunia? Moga-moga Allah ampunkan dosa kita, samada yang nyata atau yang tersembunyi. diambang syawal yang bakal menjelma, sucikan diri dengan huluran kemaafan dan saling memohon dimaafkan segala khilaf dan kesilapan yang sengaja atau tidak sengaja dilakukan.

Buat semua warga kelab, sedikit pesanan dari kami barisan pemimpin. Alhamdulillah, sehingga ketika ini, Syarikat telah bertungkus lumus dan berkorban menyediakan pelbagai alternatif makanan yang halal untuk kita umat Islam. Bermula pengeluaran ayam organik, fish cake, fish ball, nugget, burger, sosej ayam, dan sekarang mee kuning kering juga telah dikeluarkan. Jika sebelum ini, kita terpaksa berwas-was dengan ayam di pasaran dengan alasan tiada alternatif ayam halal, apa salahnya tukarkan segala jenis makanan yang meragukan di dalam rumah anda dengan produk-produk HPA yang telah ada alternatifnya di cawangan HPA berdekatan. Bertimbang rasa lah kepada tetamu anda. mereka menghadiahkan pahala atas kunjungan ke rumah kita, tapi kita bekalkan dosa kepada mereka dalam hidangan-hidangan kita. Berikan tetamu kita makan yang halal, kerana mereka juga umat Islam seperti kita. Elakkan menyediakan minuman ringan berkarbonat yang ada di pasaran, sebaliknya hidangkan minuman berkarbonat HPA sebagai alternatif. Perkenalkan kepada sahabat handai kita, moga-moga mereka dapat sama-sama dalam barisan ini memperjuangkan produk halal.

Selain rasa yang lebih sedap, minuman berkarbonat HPA juga tidak memudharatkan kesihatan seperti 'soft drink' di pasaran. Ini kerana buih@ gas dalam air itu sendiri disediakan dari akar herba dan gula yang digunakan dalam air adalah gula perang (Perbezaan gula perang dengan gula putih telah diterangkan dalam post yang lepas).

Disebabkan pelbagai kemudharatan dapat dielakkan (Insya Allah) dan hidangan juga dijamin halal, moga-moga dengan ini kunjungan rakan taulan ke rumah kita benar-benar memberi manfaat kepada kedua-dua pihak, diakhirat mahupun didunia. Wallahua'lam.


Dari kami;

PJS PJM Dr. Md Yusof Sidek
PJS PJI Aminah bt Mamat
dan keluarga

No comments:

Post a Comment