Disclaimer

Blog ini merupakan BLOG RASMI KELAB KEPIMPINAN AL-WAHIDA PAHANG dan tidak dipunyai oleh individu. segala maklumat didalam blog ini adalah hak cipta terpelihara melainkan yang diambil dari blog lain, akan dikredit kepada pemilik blog. Maklumat didalam blog ini boleh diambil dan disebarkan dengan syarat ianya disertakan dengan alamat blog untuk rujukan. Sebarang maklumat yang hendak dikongsi boleh emailkan kepada kelabkepimpinan_alwahidapahang@yahoo.com dan artikel akan dikredit atas nama anda.
Sebarang teguran adalah dialu-alukan.
Harap maklum.

Follower

Friday, February 19, 2010

amalan ahli syurga vs amalan ahli neraka

seperti biasa, pada malam jumaat kami sekeluarga akan berkumpul dan mengadakan bacaan tahlil bersama-sama.sesudah itu, tazkirah ringkas juga diadakan bagi mengisi ruang menunggu azan isya' di samping menambah ilmu di dada.namun, apa yg menarik minat saya berkaitan tazkirah tersebut ialah kata2 yang ringkas namun cukup memberi makna yang mendalam.
~ada di kalangan manusia itu yang melakukan amalan ahli syurga hingga jaraknya dengan syurga sehasta cuma.namun sebelum matinya dia sempat melakukan amalan ahli neraka.akhirnya dia ditempatkan di neraka.
ada pula antara kita yang melakukan amalan ahli neraka hingga jaraknya dengan neraka sehasta cuma, namun sebelum matinya dia sempat melakukan amalan ahli syurga hingga dia akhirnya ditempatkan di neraka.

~sama-samalah kita memperingati antara satu sama lain dan sentiasalah menjaga amalan2 kita agar ianya tidak menjadi sia2...
saya memperingatkan diri saya serta kepada semua umat Islam...jazakumullahukhairan kathira...

No comments:

Post a Comment