Disclaimer

Blog ini merupakan BLOG RASMI KELAB KEPIMPINAN AL-WAHIDA PAHANG dan tidak dipunyai oleh individu. segala maklumat didalam blog ini adalah hak cipta terpelihara melainkan yang diambil dari blog lain, akan dikredit kepada pemilik blog. Maklumat didalam blog ini boleh diambil dan disebarkan dengan syarat ianya disertakan dengan alamat blog untuk rujukan. Sebarang maklumat yang hendak dikongsi boleh emailkan kepada kelabkepimpinan_alwahidapahang@yahoo.com dan artikel akan dikredit atas nama anda.
Sebarang teguran adalah dialu-alukan.
Harap maklum.

Follower

Thursday, July 8, 2010

Kenaikan harga kopi radix

Assalamualaikum. pertamanya, penulis ingin memohon maaf atas ketiadaan post baru selama beberapa lama. mungkin bagi ahli2 HPA di kampung2 yang tidak mengenal dunia internet tidak kisah akan hal ini, tetapi menjadi masalah kepada ahli yang banyak bergantung kepada internet untuk menambahkan pengetahuan tentang HPA dan perkembangannya.
Daripada tajuk yang jelas diatas, kami bukanlah orang yang tepat untuk mengomen, apatah lagi hendak melontarkan tohmahan demi tohmahan atas tindakan HPA menaikkan harga kopi radix.

Suka kami mengajak anda berfikir secara positif terhadap kenaikan harga produk yang kita kenali sebagai produk killer HPA ini. bagi setiap tindakan yang HPA ambil pastilah ada sebab dan musabab yang munasabah bagi pihak pengurusan. jika ditimbang semula, harga kopi radix yang baru, bagi radix jumbo adalah sama dengan harga omega softgel (60 biji) iaitu 10 pv bagi RM28.

Beberapa isu yang perlu kita pertimbangkan sebelum mengkritik keputusan ini adalah seperti penggunaan produk-produk kesihatan lain yang ada dalam HPA yang masih boleh menggantikan pengambilan kopi radix yang sangat kerap. pelbagai produk lain yang sudah seperti 'hidup segan mati tak mahu' dalam HPA tidak digunakan oleh ahli mahupun bukan ahli berbanding kopi radix. kalau anda pengguna yang prihatin, anda pasti dapat melihat corak kenaikan dan penurunan harga yang dilakukan oleh HPA. seiring dengan kenaikan kopi radix, banyak lagi produk lain yang telah diturunkan harga, untuk mengimbangi pasaran HPA dan menjadikan total (dalam RM) menurun seperti sediakala.
Kalau anda masuk HPA hanyalah untuk menikmati kopi radix dengan harga ahli, anda pasti akan merasa rugi, bukan saja dari segi kewangan (budget yang semakin meningkat), tetapi kesihatan tubuh anda hanya boleh dicapai dalam masa yang singkat dan sukar dikekalkan. 'sinergikan' kopi radix dengan produk kesihatan lain seperti minuman2 yang baru sahaja diturunkan harga hujung bulan lalu. Masih banyak produk HPA yang perlu kita ketengahkan dengan mencuba dan mengamalkannya. jika bukan kita yang mempromosikan produk-produk kita, siapa lagi?
Adakah mahu disuruh musuh-musuh yang cuba meruntuhkan perjuangan produk halal kita untuk mencuba dan mempromosikan produk kita? Fikir-fikirkanlah...
Wallahua'lam.

No comments:

Post a Comment